Samochód nie chce zapalić - przyczyny i jak naprawić

Samochód nie chce zapalić - przyczyny i jak naprawić

Wszyscy bierzemy za pewnik, że nasze samochody będzie uruchomić pierwszą rzeczą w godzinach porannych. Kiedy wychodzisz do swojego samochodu i dowiedzieć się, że zmaga się z rozpoczęciem, zdajesz sobie sprawę, że coś nie jest całkiem w porządku. Kiedy samochód waha się, aby rozpocząć, wskazuje to na problem, ale co jest przyczyną i jak można go szybko naprawić?

Najczęstszą przyczyną wahania przy starcie jest niskie ciśnienie paliwa lub zły czujnik silnika. Może to być również problem z zapłonem spowodowany przez złe świece zapłonowe lub cewki zapłonowe. Problemem może być również zły rozrusznik lub niskie napięcie akumulatora.

W tym przewodniku oceniamy wszystkie możliwości, chociaż niektóre są bardziej prawdopodobne niż inne. Pokazujemy również, jak rozwiązać każdy warunek.

Spis treści pokaż Najczęstsze przyczyny, kiedy samochód nie chce ruszyć 1. Problemy z układem paliwowym 2. Zły czujnik silnika 3. Zły akumulator/podłączenie 4. Zepsute świece zapłonowe lub cewki zapłonowe 5. Słaba jakość paliwa 6. Nieprawidłowo działający rozrusznik 7. Zatkany filtr powietrza 8. Wadliwy alternator Pojazd nie chce zapalić, gdy jest zimny

Wspólne przyczyny, gdy samochód nie chce zapalić

Istnieje wiele różnych części, które mogą sprawić, że silnik samochodu waha się rozpocząć i dlatego ważne jest, aby zacząć szukać problemu poprawnie. Większość nowoczesnych samochodów korzysta z zaawansowanych komputerów, które monitorują każdy czujnik w samochodzie, a jeśli czujnik nie powiedzie się, będzie przechowywać kod usterki.

Dlatego ważne jest, aby odczytać kody usterek OBD za pomocą skanera kodów, zanim zaczniesz wymieniać jakiekolwiek części lub robić dalszą diagnostykę. Oto jednak kilka rzeczy, które mogą sprawić, że Twój samochód zawaha się przed uruchomieniem:

1. Problemy z układem paliwowym

Powietrze i paliwo są potrzebne do uruchomienia samochodu, a także wystarczająca ilość paliwa musi dotrzeć do silnika, aby uzyskać prawidłowy start. Jeśli istnieje problem z układem paliwowym, może on uniemożliwić dotarcie odpowiedniej ilości paliwa do miejsca, do którego należy.

Istnieje wiele części w układzie paliwowym, ale jeśli twoja diagnoza doprowadziła do układu paliwowego, musisz określić, jaka część zawiodła i wymienić ją. Możesz być patrząc na problemy z zatkanym filtrem paliwa, wtryskiwaczy paliwa, lub wadliwie działającej pompy paliwowej powodując niskie ciśnienie paliwa.

Podczas momentu rozruchu, silnik musi wstrzyknąć znacznie więcej paliwa do cylindrów, niż gdy jest uruchomiony, a zatem niskie ciśnienie paliwa może powodować ten problem.

2. Zły czujnik silnika

Zły czujnik silnika może spowodować, że moduł sterujący silnika wstrzykuje zbyt dużo lub zbyt mało paliwa do silnika podczas momentu rozruchu, co powoduje bogatą lub chudą mieszankę paliwowo-powietrzną. W Twoim samochodzie znajduje się wiele czujników, dlatego ważne jest, aby najpierw sprawdzić kody błędów, jak omówiono wcześniej.

Jeśli twój samochód waha się, aby rozpocząć, gdy silnik jest ciepły lub zimny, to jest silny objaw, że może być w obliczu złego czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika. Czujnik MAF lub zły czujnik położenia wałka rozrządu może również powodować problemy z uruchomieniem.

3. Zły akumulator/podłączenie

Akumulator samochodowy dostarcza napięcie potrzebne do uruchomienia silnika. Gdy akumulator zaczyna szwankować, nie jest w stanie dostarczyć wystarczającego napięcia do uruchomienia silnika od razu. Zamiast tego, może to zająć trochę czasu. Im starszy jest akumulator, tym mniej amperów korbowych jest w stanie dostarczyć. Jest to najbardziej powszechne, gdy temperatury stają się chłodniejsze.

Jeśli akumulator jest w dobrym stanie, problem może być związany z połączeniem. Jeśli na przewodach lub słupkach akumulatora znajduje się korozja, akumulator nie będzie w stanie przekazać mocy potrzebnej do uruchomienia pojazdu.

Powinieneś zrobić wizualną inspekcję połączeń akumulatora, aby upewnić się, że wszystko jest czyste. Jeśli trzeba go wyczyścić, można użyć sody oczyszczonej i wody. Chcesz również okresowo sprawdzać stan zdrowia akumulatora. Możesz zabrać go do większości sklepów z częściami samochodowymi na bezpłatne sprawdzenie. Jak tylko akumulator zaczyna umierać, wymień go, więc nie jesteś pozostawiony na mieliźnie.

4. Zepsuteświece zapłonowe lub cewki zapłonowe

Poza ładowaniem i elektryczną stroną uruchamiania samochodu, masz również do czynienia z układem zapłonowym. Gdy świece zapłonowe zaczynają szwankować, mogą utrudniać uruchomienie silnika. Gdy świece się zestarzeją, możesz również zauważyć pewne problemy z wydajnością, takie jak nierówna praca na biegu jałowym lub nieprawidłowy zapłon.

Jeśli wymieniasz świece zapłonowe w zalecanych odstępach czasu, nie powinno to stanowić problemu. Jednakże, jeśli nie wymieniłeś świec, a silnik ma trudności z uruchomieniem, nie zaszkodzi wyciągnąć je i rzucić okiem. Być może trzeba będzie je wymienić.

Cewki zapłonowe wysyłają moc do świec zapłonowych, a jeśli te są coraz złe, może to spowodować słabą iskrę.

5. Słaba jakość paliwa

Niewiele osób myśli o rodzaju paliwa, które trafia do samochodu. W rzeczywistości, może być stara się znaleźć najtańszą opcję, nie dbając o to, co może zrobić z silnikiem. Jednak zła jakość paliwa prowadzi do zatkania wtryskiwaczy, awarii świec zapłonowych i wielu innych problemów.

Jeśli uważasz, że włożyłeś złe paliwo, możesz spróbować dodatku do paliwa, aby uruchomić samochód. Po tym, upewnij się, aby wypełnić tylko w miejscach z top-tier paliwa dla lepszej ochrony.

6. Nieprawidłowo działający rozrusznik

Gdy silnik rozrusznika zaczyna się zużywać, samochód może wolniej się obracać. Po przekręceniu kluczyka aktywuje się elektromagnes, który zmusza do włączenia koła zębatego rozrusznika. To działanie powoduje, że rozrusznik obraca kołem zamachowym na tyle szybko, że silnik może go przejąć. Jeśli nie jest w stanie obracać się wystarczająco szybko, samochód będzie miał trudności z uruchomieniem.

Najlepszym sposobem na sprawdzenie rozrusznika jest wykonanie testu porównawczego. Jeśli nie wiesz jak to zrobić, większość sklepów z częściami samochodowymi zrobi to za darmo.

7. Zatkany filtr powietrza

Silnik potrzebuje odpowiedniej ilości powietrza i paliwa, aby się uruchomić. Jeśli filtr powietrza został zatkany, jedna część równania nie trafia do komory spalania, co może powodować wahania.

Możesz łatwo sprawdzić filtr powietrza w większości samochodów. Ponadto, założenie nowego nie jest drogie. Postępuj zgodnie z zalecanym harmonogramem konserwacji, aby upewnić się, że ten ważny element nigdy nie jest zatkany.

8. Niedziałający alternator

Gdy alternator zawiedzie, może to również spowodować problemy z uruchomieniem samochodu. Alternator musi ładować akumulator podczas pracy pojazdu, ale jeśli nie, możesz nie mieć siły rozruchowej, której potrzebujesz. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że alternator jest zły, aż do wymiany baterii i dowiedzieć się, że nie było problemu.

Możesz mieć testowany alternator w lokalnym sklepie części samochodowych, jak również. W przeciwnym razie, można przetestować go samodzielnie. Z multimetrem, przetestować napięcie baterii z silnikiem samochodu off. Przetestuj go ponownie przy włączonym akumulatorze. Liczba powinna być wyższa przy pracującym silniku.

Pojazd nie chce zapalić, gdy jest zimny

Jeśli samochód ma tylko problemy z uruchomieniem, gdy jest zimny, może to być spowodowane tym, że akumulator ma trudności z dostarczeniem zimnego amperażu rozruchowego, który jest potrzebny. Wybierając akumulator, znajdziesz dwa oddzielne wskaźniki amperażu. Pierwszy z nich to ampery rozruchowe, a drugi to amperaż rozruchowy na zimno (CCA).

Gdy temperatury są łagodne, akumulator może bez problemu dostarczyć pełną ilość amperów rozruchowych. Dopiero gdy temperatury spadają, zaczynają się problemy. Wskaźnik CCA pokazuje, ile amperów dostarcza akumulator do rozrusznika samochodu przez trzydzieści sekund przy temperaturze 0°F. Z tego powodu wartość CCA będzie zawsze niższa niż typowy prąd rozruchowy.

Podczas gdy większość samochodów jest zaprojektowana do rozruchu z ilością CCA podaną na akumulatorze, pojawiają się problemy, gdy się on starzeje. Kiedy akumulator zaczyna się starzeć, CCA zaczyna się zmniejszać. W miesiącach letnich możesz nie zauważyć tego problemu, ponieważ CCA nie jest potrzebne. Dlatego tak ważne jest sprawdzenie stanu akumulatora samochodowego przed nadejściem zimy. Wiedząc, że ma on problemy, można zapobiec utknięciu z silnikiem samochodu, który nie chce się uruchomić.

Inne powiązane kwestie:

  • Car Won't Start?
  • Samochód nie chce zapalić, ale działa radio i światła
  • Silnik samochodu pracuje, ale nie chce zapalić?
  • Samochód nie odpala po dodaniu gazu
  • Samochód nie odpala po wymianie akumulatora

Mateusz Ślusarczyk

Redakcja lilironies.pl

Skorzystaj z naszego doświadczenia w dziedzinie motoryzacji

Jak odpowiednio dbać o wnętrze samochodu?
Jakich kosmetyków samochodowych warto używać?
Które marki oferują najlepsze kosmetyki samochodowe?

Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz tylko u nas.

kontakt@lilironies.pl